• Išleidimo data
    • 2011-07-15

    • Gamintojas
    • Capcom

    • Leidėjas
    • Capcom

8.4
8.7
8.0

Apžvalga

Autorius: djantanzas | Data: 7, Rugpjūtis 2011 00:09

 

Šiais laikais gerų arcade „snukiadaužių“ kompiuterinių žaidimų rinkoje nėra daug... Grubiai tariant, jų apskritai nėra. Todėl susiklosčiusią situaciją galime pavadinti ne 2D muštynių krize, o amžinuoju įšalu pasižyminčiu štiliu. Super Street Fighter IV: Arcade EditionNežinia kodėl, tačiau tokie šios rūšies grandai kaip Mortal Kombat, Tekken maudosi tik konsolių šlovės spinduliuose, o kompiuterių turėtojams šiuo atveju parodyta riebi špyga. Tai tęsėsi iki 2009m. kol kovotojai už lygias teises studija CAPCOM, kuri savo žaidimais (Devil May Cry 4, Dead Rising 2, Bionic Commando...) lepina kone visas platformas, nusprendė, kad jų žavųjį perliuką Street Fighter IV turi išmėginti ir asmeninių kompiuterių savininkai. Rinkoje SFIV įsitvirtino nesunkiai. Dėl minėtų priežasčių reikalavimų kartis muštyninių arkadoms nebuvo iškelta aukštai, todėl ir peršokta ji itin lengvai. O ir dėl specifinio vizualinio stiliaus žaidimas buvo priimtas šilčiau nei dauguma kitų to meto kūrinių. Tačiau ne vien stulbinama sėkmė buvo vienintelė džiugi dovana žaidimo kūrėjams. Panašu, kad per praėjusius dvejus metus muštyninių arkadų niša išliko sausa kaip Sacharos dykuma. Todėl Street Fighter‘iui neatsirado nei rimtų, nei nerimtų, nei išvis kokių nors varžovų. Taigi, naujausiam žaidimo tęsiniui – papildymui neliko nieko kito, tik pranokti patį save.

 

 

Šis tas naujo, šis tas skolinto...

 

Kuo Tau patiko STREET FIGHTER IV? Šmaikščių ir įvairių personažų gausa? Išskirtiniu meniniu apipavidalinimu, kurį įkvepia anime stilius? O gal neužmirštamu įvadiniu žaidimo klipu?... Jeigu bent vieno iš šių klausimų atsakymas – taip, tai žaidimo papildymas SSFIV skirtas būtent Tau. Šiems aspektams jis atveria dar neregėtus horizontus. Super Street Fighter IV: Arcade EditionSiūlomų veikėjų asortimentas gerokai išsiplėtė ir patobulėjo – šįkart rinksimės iš 35 kovotojų. Tai reiškia, kad mes išvysime 10 naujų veidų. Žinoma, niekur nedings ir jau matytieji. Kai kurie nauji veikėjai bus pasiskolinti iš ankstesnių serijos žaidimų, tačiau du iš jų bus frančizės naujokai. Viena iš kovotojų Yuri – žavioji blogosios korporacijos S.I.N. agentė. Kita „šviežiena“ – keistasis raudonodis imtynininkas, besistengiantis išpopuliarinti aliejaus imtynes. Kiekvienam herojui priskiriami įvadiniai bei užbaigiamieji vaizdo intarpai, kurie šiek tiek supažindina su pačiu kovotoju. Taigi, bent jau žinosime, kam duodame į kaulus. Tačiau jie yra ne iki galo išpildyti ir paliekantys daugybę neatsakytų klausimų. Tai tarsi kūrėjų investicija, kurios siekis – sudominti žaidėją likusia frančizės dalimi: anime serialais, filmais, kurie ir užpildys siužeto spragas.

 

 Šį kartą nereikės kankintis stengiantis „atrakinti“ kurį nors kovotoją. Visi jie bus „atrakinti“ nuo pat žaidimo pradžios. Super Street Fighter IV: Arcade EditionKiekvienas atras sau tinkamą veikėją – vienus sužavės personažo kovos stilius, kitus – jo meninis apipavidalinimas, o dar kitus – jo arba jos fizinis patrauklumas... Turbūt suprantate, ką turiu omeny. Smagiausia tai, kad kiekvieno veikėjo apipavidalinimas atitinka jo kovos stilių. Pavyzdžiui, storulis Rufus pasižymi lėtumu, bet puikiai išnaudoja savo kilogramus artimose atakose. Asmeniškai man buvo apmaudu, kad bosu išliko Seth‘as, o taip norėjosi kažko šviežio.

 

Kalbant apie „šviežieną“ – kūrėjai nusprendė į žaidimą įdėti krentančių statinių bei mašinų daužymą, matytus antroje dalyje, kuri buvo išleista konsolėms. Be to, nepatingėta atnaujinti įvadinio žaidimo klipo, kuris nei kiek nenusileidžia tam, kurį matėme SFIV. Atsirado keletas naujų arenų ir kostiumų spalvų, tačiau tai tik smulkmenos nedarančios įtakos pačiai žaidimo visumai. Visa kita – garso takelis, meninis apipavidalinimas – išliko tokie patys. Tačiau kūrėjai stipriai rizikuoja, kadangi žaidimas gali nepatikti tiems, kurie neprijaučia anime stiliui.

 

Duok, duok, duok į snukį duok!

 

Jeigu širdis neleidžia – nenusimink, varžovas tai padarys už tave. Kaip ir ankščiau, taip ir dabar visos žaidėjo pastangos yra sutelktos į maksimalų priešininko gyvybių stulpelio sumažinimą tuo pačiu metu stengiantis išsaugoti savąjį. Beje, tai padaryti nebus lengva, kadangi oponentas dega tuo pačiu troškimu. Aišku, kova bus daug smagesnė, jeigu retkarčiais pavyks atlikti itin veiksmingą super ar ultrą smūgį... Viena iš daugelio naujovių, kurią siūlo SSFIV yra ultra smūgio pasirinkimas. Renkantis charakterį pasirinksite ir norimą ultra smūgį, kurį kovos metu jam bus galima atlikti. Gaila, tačiau vienu metu galėsite pasirinkti tik vieną. Tačiau tai nėra vienintelis patobulinimas kovos sistemoje. Pridėta ir daug kitų judesių. Tarp jų yra  ir super smūgių, kurie, atsižvelgiant į kovos mechaniką,  puikiai prišlieti prie minėtųjų ultra smūgių.

 

Turbūt pats geriausias kūrėjų sprendimas buvo išlyginti balansą, vyraujantį tarp kiekvieno veikėjo pajėgumo kovoje. Prisimenu, kai tokiems veikėjams kaip Sagat ar Akuma sutriuškinti tokį personažą kaip Dan buvo vieni juokai. Tai sukeldavo didžiulį nepasitenkinimą žaidėjams, kurių simpatijos buvo tie, kurie kūrėjų nuomone likdavo silpnaisiais. Dabar stipriausiems personažams padidinta žala išgaunama nuo priešininko smūgio. Todėl net ir silpnesniems personažams atsiranda prošvaisčių dominuoti kovoje. Vis dėlto didesnę įtaką kovoje atlieka ne veikėjo pasirinkimas, o įgūdžiai valdymo srityje. Jeigu vis dar pasikliauji sėkme ir pirštą vedi į bet kurį mygtuką, patikėk, joks veikėjas neturės įtakos tavo galutiniam rezultatui. Perprasti žaidimo valdymui šios srities naujokėliams prireiks ne keletos, o kelių dešimčių valandų. Aišku, yra šioks toks treniruočių režimas, tačiau jis menkai tepagelbės, nes kovoti prieš nejudantį manekeną yra visai kas kita nei susiremti su visaverčiu gyvo žmogaus valdomu varžovu. Be to, ar minėjau, kad žaidimą galima žaisti dviems prie vieno kompiuterio?

 

Pagrindinis SSFIV kūrėjų dėmesys buvo nukreiptas į kovas tinkle. Šį kartą viename mače bus talpinama iki aštuonių žaidėjų. Kol du iš jų kovos, kiti žaidėjai belaukdami savo eilės taps žiūrovais, kurie naudodamiesi mikrofonu galės komentuoti kovą ar padėti savo komandos nariui. Tačiau esant tokiam šurmuliui daugelis žaidėjų tiesiog išjungs šią funkciją. Galiu garantuoti, kad esant tokiai palankiai situacijai visi senojo SFIV multiplayer rėžimo mėgėjai migruos ir nusipirks šį žaidimo paketą vien dėl daug žadančių išplėtotų susirėmimų tinkle.

 

 

Super Street Fighter IV tai milžiniška muštynių visata, kuriai ištyrinėti prireiks ne kelių,  ne dešimties, o netgi šimtų valandų... Tačiau laikas prailgti tikrai neturėtų – būtent muštynių žaidimai puikiai leidžia „išsikrauti“ prisiminus didžiausią kiemo blogiuką arba vaikystės smėlio dėžės priešą...

 

Parinktys

Ivertinkite:
0.1